Statigram har blivit uppfräschat och fått nytt namn – Iconosquare. I skrivande stund säger Iconosquare att de har 8 miljoner användare, hanterar 150 000 varumärkens Instagram i 200 länder och berättar gärna att varumärken som Coca-Cola, Nike, Ford, AT&T, Southwest Airlines, American Express, Gap, Starbucks, Ebay och Victoria’s Secret använder Iconosquare.
Vad är det som gör Iconosquare så populärt?
De enklare analyserna av ditt Instagramkonto.
Iconosquare hjälper dig att förstå vad det är som fungerar och ger dig data för att kunna optimera ditt Instagramkonto. Hur många nya följare har kontot fått och hur många har avföljt. På vilka veckodagar och tider är ditt flöde som mest aktivt och engagerar sig som mest? Man kan enkelt se vad drivit på flest likes och vad som fått flest kommentarer.
Iconosquare är väldigt enkelt att använda och visst kan man få en liten grundläggande analys av sitt Instagramkonto – men där tycker jag ändå att det stannar. Vill du ha koll över när du ska posta för att nå flest människor, se vilka som gillar dina poster mest eller hantera kommentarer på ditt konto utan att behöva sitta i en app – så är det läge att ta en närmre titt på Iconosquare. Själv så kommer jag nog inte logga in mer än årsvis av ren nyfikenhet.
Lästips: Sociala medier har förändrat sätten vi kommunicerar på i grunden och som företag är det viktigare än någonsin att etablera en aktiv närvaro för att nå sina målgrupper. Men hur går det till egentligen? Hur ska man tänka strategiskt? Måste man finnas överallt och vad är egentligen affärsnyttan med det hela? I #gördetnu: Så lyckas ditt företag med sociala medier berättar Fredrik Pallin konkreta hur du som företagare kan börja använda sociala medier för opinionsbildning, omvärldsbevakning, försäljning och mycket mer. Läs hos Adlibris/Bokus.
Lämna ett svar