Sociala medier för dig som arbetar med digital marknadsföring in-house eller som konsult

snapchat

Snapchat.

Snapchat plus

Flertalet sociala medie-plattformar tittar på hur man ska kunna erbjuda användarna fler funktioner med en betalversion av de annars reklambaserade och gratis plattformarna. Snapchat testar därmed i skrivande stund sin prenumerationsplan, Snapchat plus, i ett antal länder.

Nu kan du köpa Spectacles

Snap Inc. (Snapchat) har börjat att sälja sina ”Spectacles” glasögon. Än så länge finns Spectacles i tre olika färger med ett utgångspris på 130 USD (ca 1 165 SEK i skrivande stund). Har Snap Inc. skyndat på lanseringen av Spectacles med förhoppningen om att kunna påvisa positiva siffror tidigt i 2017 efter att det blivit offentligt att bolaget är väldigt duktiga på att spendera kapital?

Snapchat fortsätter att spendera sitt kapital

Snapchat har inför sin IPO gått ut med siffror över hur bolaget presterar finansiellt. Under 2016 förlorade Snapchat 515 miljoner USD, en tydlig ökning från 2015 där bolaget förlorade 373 miljoner USD. Snapchat har fokuserat hårt på att anpassa sin plattform för annonsörer och intäkten ökade markant mellan 2015 och 2016, där annonsintäkten stod för 96% av bolagets intäkter.

Hur varumärken kan använda Snapchat

Idag publicerar vi infografik för varumärken som är nyfikna på att nyttja kraften från Snapchat i sitt arbete med sociala medier.

Innan du gör som jag och rycker med axlarna åt Snapchat (och mumlar ”dagens kids”) så vill jag att du ska läsa följande: There are over 100 million people using Snapchat everyday. By comparison, Twitter has 320 million monthly active users. Med andra ord så är det svårt att ignorera Snapchat och dess genomslagskraft.

Drivs med WordPress & Tema av Anders Norén