Ny undersökning visar att interaktioner i sociala medier minskat

Rival IQ har släppt sin Social media industry benchmark report för 2020 och datan, dvs dina och mina interaktioner i sociala medier, visar på en negativ trend för de 2 100 största och mer engagerade varumärkena i sociala medier.

Our biggest report ever features the most important metrics across 14 top industries: Alcohol, Fashion, Financial Services, Food & Beverage, Health & Beauty, Higher Education, Home Decor, Hotels & Resorts, Influencers, Media, Nonprofits, Retail, Sports Teams, and Tech & Software.

Rival IQ

Slutsatser från rapporten

Interaktioner har minskat på Instagram och stannat på Facebook och Twitter. Världens mest interaktiva plattform för sociala medier har minskat där Facebook och Twitter lyckats behålla engagemanget vid liv.

Antalet poster från varumärken och företag över tid har minskat, i varje kanal och social media-plattform.

Tävlingar och giveaways var popluära hashtags i nästan varje industri, vilket varumärken bör nyttja för att interagera med sina följare och fans framåt.

Bildkaruseller är framgångsfaktorn på Instagram. Bildkaruseller leder till högre engagemang och fler interaktioner eftersom Instagram återpostar bildkaruseller till användare som inte klickar sig vid i, första gången. Återpostningen leder så klart även till ett ökat antal visningar.

Läs mer och ta del av hela undersökningen hos Rival IQ.


Nyhetsbrev om sociala medier


Publicerat

i

sorterad som


Instagramification: Making sure millenials and Gen Zers have a reason to come into… stores with state-of-the-art interior design as a backdrop to artsy Instagram posts. Persuading them to buy is step two.

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *