Statigram var en spännande tjänst för dig som använder Instagram – numera Iconosquare. Du kunde i webbläsaren se bilder från dem du följer, gilla bilder, se dina egna bilder, få en enklare analys över ditt beteende på Instagram, se vilka som följer dig och vilka du följer.
Allt du behövde för att börja använda Statigram, är ett Instagramkonto.
Den analys som vi kunde göra med Statigram var bland annat att se hur många bilder kontont lagt upp på Instagram, antal kommentarer och ”likes” som kontot fått och hur många som följer.
Statigram har du med största sannorlikhet redan hört talas om, då tjänsten summerat alldeles för många kontons år (2013) som hamnade på Instagram i början av januari. Under Snapshots i Statigram kunde du få ditt föregående år sammanfattat. Vi kunde också hämta ut information som bl.a.
- Vilka kontons bilder vi gillat mest
- När vi publicerade vår första Instagrambild och på vad
- Vart i världen våra Instagramföljare finns
- Kontots mest gillade bilder
Lästips: Sociala medier har förändrat sätten vi kommunicerar på i grunden och som företag är det viktigare än någonsin att etablera en aktiv närvaro för att nå sina målgrupper. Men hur går det till egentligen? Hur ska man tänka strategiskt? Måste man finnas överallt och vad är egentligen affärsnyttan med det hela? I #gördetnu: Så lyckas ditt företag med sociala medier berättar Fredrik Pallin konkreta hur du som företagare kan börja använda sociala medier för opinionsbildning, omvärldsbevakning, försäljning och mycket mer. Läs hos Adlibris/Bokus.
Nyhetsbrev om sociala medier
Lämna ett svar