Nyheter

Facebooks nyhetsflöde justeras efter laddtider

Facebook gick ut (den 2/8) med information om hur företag och varumärken bör optimera sina webbplatser och korta ned laddtider för användare som tar del av publicerat innehåll på sidor utanför facebook.com

Today we announced an upcoming update to News Feed to show people more stories that will load quickly on mobile and fewer stories that might take longer to load.

Under de kommande månaderna ska Facebooks nyhetsflöde anpassas för att ge mer synlighet till publicerat innehåll som serveras snabbt för användare, än innehåll som ligger på till exempel javascript- och innehållstunga sidor som tar lång tid att ladda klart.

Det är ett naturligt steg för Facebook att ta och kommer med största sannorlikhet inte märkas av användare. Men för dig som använder Facebook för att driva på mycket trafik till den egna webbplatsen, är det ett bra tillfälle att se över hur snabbt eller långsamt – din webbplats och allt innehåll laddas.

Mobile site load time may be impacted by a number of factors, including quality of connectivity, your content delivery network, website server, redirects or plugins used, and whether your site is optimized for mobile.

Optimera dina laddtider för Facebook

Webbplatsägare kan med fördel använda sig av Googles verktyg Pagespeed Insights för att optimera laddtider på sin sajt. Verktyget ger konkreta förslag på vilka aktiviteter man bör fokusera på.

Fler guider, verktyg och tips hittar du i Facebook-guiden.


Publicerat

i

,

sorterad som


Instagramification: Making sure millenials and Gen Zers have a reason to come into… stores with state-of-the-art interior design as a backdrop to artsy Instagram posts. Persuading them to buy is step two.

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *