Facebook ökar konstant

Facebook är en stark plattform med trogna användare

Till skillnad från Twitter så ökar det dagliga användandet på Facebook.

Facebook dominerar sociala medier

Tidigare har vi rapporterat att Facebook är det populäraste mediet för annonsörer som vill nå ut i sociala medier till sin målgrupp. Samtidigt är Facebook den app som vi användare engagerar oss mest med i telefonen och på surfplattan när det kommer till sociala medier. På en avlägsen andraplats ser vi Snapchat som tätt följs av YouTube och Instagram (som också ägs av Facebook).

Facebook har lanserat en funktion för oss som gillar att diskutera och följa sport, där höjdpunkter, resultat och statistik samlas på ett och samma ställe. Någonting som jag personligen använder till och från för att kommentera den amerikanska fotbollen.

Twitter har under året skrivit ett avtal med NFL (National Football League/amerikansk fotboll) för att livesända ett antal matcher, men det har inte visat på en ökad användning vilket nu lett till många spekulationer om att Twitter är till salu.

Om du planerar en strategi för sociala medier eller vill komma igång med annonsering så är rekommendationen att först sätta tänderna i målgruppen och möjligheterna på Facebook. Den stabila plattformen som växer och utvecklas med sina trogna användare.


Nyhetsbrev om sociala medier


Publicerat

i

,

sorterad som


Instagramification: Making sure millenials and Gen Zers have a reason to come into… stores with state-of-the-art interior design as a backdrop to artsy Instagram posts. Persuading them to buy is step two.

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *