Bild- och videodelningsplattformen Instagram har lanserat Stories. Är det ett tappert försök att få ungdomarna att släppa taget om sitt älskade Snapchat? Mycket möjligt. Instagram Stories är videos och bilder som man kan lägga text och rita på för att dela till sina följare. Men din story/berättelse lever endast i 24 timmar. Sedan är den puts väck.
Bilder och videos som finns tillgängliga i endast 24 timmar. Ett sätt att öka på antalet dagliga aktiva användare och maximera annonsintäkterna?
Instagram Stories postas inte i ditt vanliga bild- och videoflöde, utan ligger på din profil, när du valt att posta någonting. För en person som följer dig, kommer alla berättelser att visas överst i flödet. För varumärken är det en ypperlig chans att maximera synligheten då de aldrig kommer tryckas ner av annat innehåll, förutsatt att nu inte alla postar berättelser. Alla berättelser visas högst upp i Instagramflödet på en horisontell axel, där du kan svepa mellan aktiva berättelser till höger.
En stor skillnad när det kommer till Instagram Stories är att det varken finns kommentarsfunktion eller möjlighet att gilla innehållet publikt. Skickar du ett meddelande när du tittar på en video så skickas detta som ett privat meddelande.
Om du har låst ditt konto så kommer dina berättelser endast att synas för de som du godkänt tidigare att få se dina videos och bilder.
Nyhetsbrev om sociala medier
Nyfiken på om någon sett din berättelse? När du tittar på din egna Instagram Story så kan du svepa uppåt på skärmen för att se vilka som sett videon eller bilden som du postat.
Instagram Stories finns tillgängligt för både iOS och Android globalt.
Lämna ett svar