socialmedia nerd.se

Sociala medier för dig som arbetar med digital marknadsföring in-house eller som konsult

Kategori: instagram (Sida 2 av 2)

Konton som inte följer mig på Instagram

Vem följer dig på Instagram?

Ett snabbt inlägg och tips för dig som använder Instagram: vilka som följer och inte följer dig på Instagram. Med Instagram-tjänsten Friend or Follow (öppnas på en ny flik) kan man, genom att logga in med sitt Instagram-konto, få listat med profilbilder vilka konton som du följer (där du inte följs tillbaka), vilka konton som du följer (och du följs tillbaka) samt vilka konton där ni följer varandra.

Friend or Follow är en väldigt enkel tjänst med ett tydligt syfte – att stilla den nyfikna själens eviga fråga: vem har tröttnat på mina selfies och följer mig inte längre?


Nyhetsbrev om sociala medier


Annons: Är du redo att expandera med hjälp av Instagrams nätverk av 600 miljoner potentiella kunder? Med boken Ultimate Guide to Instagram for Business, ger Kim Walsh-Phillips dig verktygen du behöver för att hitta ROI. 281 sidor fyllda med tips, råd och processer för att ta din marknadsföring i sociala medier till nästa nivå. Läs mer och beställ Instagram-boken här.

 

Checklista: företaget på Instagram

Som företag i sociala medier kan det kännas jobbigt och motigt med alla kanaler som finns tillgängliga med spretiga användargrupper. Instagram, Twitter, Facebook, Snapchat, Pinterest och hundratals andra sociala nätverk där potentiella kunder och varumärkesfans kan hålla till om dagarna. Nu när Instagram gett oss den efterlängtade möjligheten att byta mellan flera instagramkonton i den officiella appen så går det dagliga arbetet betydligt enklare och snabbare.

Läs mer

Instagram

Det blir dyrare att annonsera på Instagram

Jeep - annons på InstagramDagens Media rapporterar idag att många annonsörer går över till Instagram. En anledning kan vara att videoannonsernas längd utökats från 30 till 60 sekunder. En annan kan säkert vara att plattformen för att hantera annonseringen är Facebooks annonsplattform, vilket redan har väldigt många användare. Effekten av att fler annonsörer testar det nya formatet och Instagram som plattform, blir att annonspriserna höjs. Kostnaden per klick (CPC) på Instagram ligger redan på ungefär samma nivå som på Facebook.

Samtidigt går Facebook ut med att de har 3 miljoner företag som aktivt annonserar på plattformen. Det visar på en 50% ökning på bara ett år, där 70% är företag utanför USA.

Läs mer

Instagram tillåter flera konton

Snart kan du hantera flera Instagramkonton i mobilen

Dagen som många instagrammare har väntat på, börjar sakta att närma sig. Instagram har gått ut med att appen för både iOS och Android kommer att stödja multipla konton. Instagram kommer att tillåta upp till 5 konton som användaren kommer att enkelt kunna byta mellan inom appen. Utan krångel och utan att behöva logga ut och in mellan konton.

Läs mer

Dina bästa bilder på Instagram

Här hämtar du dina mest gillade Instagrambilder

Har du också undrat över alla ”mina mest gillande bilder på Instagram”-post som fyllt ditt Instagram- och Facebookflöde? Det finns en inofficiell tjänst som tittar på Instagramkontots topp 230 postade bilder och endast de bilder som publicerats på Instagramkontot under 2015.

Läs mer

Instadash - Instagram flöde i webbläsaren

Instadash – mer Instagram på samma yta

Instadash (notis: länk borttagen då webbplatsen har malware – 20170720) är ytterligare en tjänst för att hantera ditt Instagram i webbläsaren. Instadash är ett bra alternativ då det ger användaren en bra överblick, eller mer Instagram på samma yta som instagram.com. Men som vanligt när det kommer till inofficiella Instagramtjänster så finns det ingen möjlighet att se notifikationer. Denna stående minuspoäng med Instagram i webbläsaren…

Läs mer

Picdeck - kolumnvy av Instagram i webbläsaren

Picdeck – TweetDeck för Instagram

Det här är Picdeck. Föreställ dig TweetDeck, fast för Instagram. Picdeck låter dig i dagsläget skapa kolumnvyer i webbläsaren över hashtags och Instagramprofiler – i realtid. En perfekt kompanjon för de företag som använder Instagram som kanal.

Att komma igång med Picdeck är smärtfritt. Du loggar in med ditt befintliga Instagramkonto och möts av ditt vanliga flöde. Sedan lägger du till dina kolumner med profiler och hashtags under +Add column.

Instagram för företag och varumärken

Instagram lanserar Business Tools for Brands. Verktyget är uppdelat i tre delar där användare får data över hur kontot presterar, hur Instagram-annonserna presterar och slutligen ett verktyg för att arbeta med kommande kampanjer på Instagram.

Läs mer

Instagram data med Iconosquare

Iconosquare – nya Statigram för Instagram

Statigram har blivit uppfräschat och fått nytt namn – Iconosquare. I skrivande stund säger Iconosquare att de har 8 miljoner användare, hanterar 150 000 varumärkens Instagram i 200 länder och berättar gärna att varumärken som Coca-Cola, Nike, Ford, AT&T, Southwest Airlines, American Express, Gap, Starbucks, Ebay och Victoria’s Secret använder Iconosquare.

Läs mer

Statigram – analys av Instagram

Statigram var en spännande tjänst för dig som använder Instagram – numera Iconosquare. Du kunde i webbläsaren se bilder från dem du följer, gilla bilder, se dina egna bilder, få en enklare analys över ditt beteende på Instagram, se vilka som följer dig och vilka du följer.

Läs mer

Sida 2 av 2

Driven av WordPress & Tema av Anders Norén