Vad menar du med Ökampen?

Så härliga, smarta och energiska människor det finns. Ökampen är över och Åland har visat sin bästa sida, tack vare ett fenomenalt arrangemang av @matsadamczak. Vi som åkte till Ökampen blev uppdelade i fyra olika lag, TeamMymlan (mitt), TeamJoker, TeamJocke och TeamDeeped, där vi skulle tävla lagvis mot varandra och använda oss av våra nätverk i sociala medier.


Laget med @mymlan @trulytherese och @emanuelkarlsten 

Tävlingen gick ut på att lösa rebusar för att hitta en plats, ta sig dit och checka-in med Foursquare. Då fick man nästa ledtråd. Ett spännande projekt där våra vänner på nätet hjälpte oss att lösa rebusarna, göra videofilmer för att ge sitt favoritlag extra poäng och tillsammans gå vidare i tävlingen. Så varje lag var egentligen några hundra personer. Fyra som var på plats och resten som satt hemma eller på jobbet och knäckte koderna som vi stötte på längs med vägen.

När vi stod på PAF i Mariehamn, vilket var vårt slutmål, fick jag lov att skicka ut en längre tweet, vilket Tumblr gör för mig, eftersom några få valde att göra väldigt stort väsen av att de inte förstod vad vi höll på med. Till nästa gång, varför inte… Googla? Jag rekommenderar google.se om det är så att man vill veta någonting.

Tillbaka till the good part. Våra lagkamrater som arbetade på distans hade två videouppdrag som de kunde hjälpa till med, förutom rebus-delen. Här vill jag påpeka att vi borde fått stilpoäng när ett MMS plingar till i min mobiltelefon och Lill-Babs stödjer vårt lag:

Att ta med sig till nästa Ökamp – arbeta inte ensam med detta Mats. Det är ett riktigt stort projekt och det tar tid. Det är också bra om rebusarna håller samma nivå rakt igenom och om reglerna kring tävlingsmomenten släpps i god tid och är väldigt detaljerade.

Resultat Ökampen:
1:a) TeamJoker 716 poäng
2:a) TeamMymlan 674 poäng
3:e) TeamDeeped 600 poäng
4:e) TeamJocke 569 poäng

Andra som bloggat om Ökampen är Mats, Jocke, Therese, Carina, Sofia och Niclas.

Och så lite rolig data från Twingly:


Publicerat

i

sorterad som


Instagramification: Making sure millenials and Gen Zers have a reason to come into… stores with state-of-the-art interior design as a backdrop to artsy Instagram posts. Persuading them to buy is step two.

Kommentarer

3 svar till ”Vad menar du med Ökampen?”

  1. Profilbild för
    Anonym

    Tack igen Per :) Det är ingen risk att jag kör ett liknande projekt ”ensam” igen. Jag måste göra det denna gången för att det var för mycket osäkerhetsmoment! Allt från att man inte kunde checka in med Gowalla på lördagen till att flickr vägra ta emot invites med mera.
    Men kanske främst hur det skulle tas emot av SoMe. 

  2. […] @matsadamczak har skrivit utifrån sin ingång som idégivare och genomförare och @per_p har beskrivit tävlingen utifrån sitt […]

  3. […] KarinKomet Deeped CarinaKit Nikkelin Jocke Martinsnygg Trulytherese Per_P, och andra inlägget […]

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *