Jeep - annons pÄ InstagramDagens Media rapporterar idag att mÄnga annonsörer gÄr över till Instagram. En anledning kan vara att videoannonsernas lÀngd utökats frÄn 30 till 60 sekunder. En annan kan sÀkert vara att plattformen för att hantera annonseringen Àr Facebooks annonsplattform, vilket redan har vÀldigt mÄnga anvÀndare. Effekten av att fler annonsörer testar det nya formatet och Instagram som plattform, blir att annonspriserna höjs. Kostnaden per klick (CPC) pÄ Instagram ligger redan pÄ ungefÀr samma nivÄ som pÄ Facebook.

Samtidigt gÄr Facebook ut med att de har 3 miljoner företag som aktivt annonserar pÄ plattformen. Det visar pÄ en 50% ökning pÄ bara ett Är, dÀr 70% Àr företag utanför USA.

Instagram har haft en vĂ€ldigt snabb utveckling. Över 200 000 annonsörer har annonserat pĂ„ plattformen sedan i september och man har pĂ„ bara fem mĂ„nader gĂ„tt om Twitter i antalet annonsörer, sĂ€ger Lukas Ohlsson, digital strateg pĂ„ Cuponation, till Dagens Media.

Sedan ett antal veckor tillbaka kan du Àven hantera flera konton pÄ Instagram med den officiella appen.


Nyhetsbrev om sociala medier


Annons: Är du redo att expandera med hjĂ€lp av Instagrams nĂ€tverk av 600 miljoner potentiella kunder? Med boken Ultimate Guide to Instagram for Business, ger Kim Walsh-Phillips dig verktygen du behöver för att hitta ROI. 281 sidor fyllda med tips, rĂ„d och processer för att ta din marknadsföring i sociala medier till nĂ€sta nivĂ„. LĂ€s mer och bestĂ€ll Instagram-boken hĂ€r.