Spara tweets postade under en #hashtag

Arrangerar du ett event och marknadsför det under en hashtag? Är du nyfiken på vilka frågor som väller in till konkurrenterna efter att de gjort en blunder i sociala medier? Kanske vill du spara tweets som nämner det egna varumärket eller en specifik produkt. Med IFTTT, If This Then That, kan du nämligen skapa en så kallad ”applet” och spara tweets till ett Google kalkylark.

För många år sedan när min dåvarande arbetsgivare arrangerade events så satt jag klistrad framför datorn i publikhavet. Jag bokmärkte sociala delningar och försökte samla på mig en så bred bild som möjligt, för att kunna rapportera i slutet av dagen hur besökarna hade uppfattat eventet. Hade IFTTT varit där vid min sida, kunde jag tagit fler bilder och pratat med fler besökare istället. Som tur är så slipper du vara asocial och kan låta IFTTT göra grovjobbet åt dig. Aktivera denna applet och luta dig tillbaka.


Nyhetsbrev om sociala medier

Fredrik Pallins bok om sociala medierRekommenderad läsning: Sociala medier har förändrat sätten vi kommunicerar på i grunden och som företag är det viktigare än någonsin att etablera en aktiv närvaro för att nå sina målgrupper. Men hur går det till egentligen? Hur ska man tänka strategiskt? Måste man finnas överallt och vad är egentligen affärsnyttan med det hela? I #gördetnu: Så lyckas ditt företag med sociala medier berättar Fredrik Pallin konkreta hur du som företagare kan börja använda sociala medier för opinionsbildning, omvärldsbevakning, försäljning och mycket mer. Läs hos Adlibris/Bokus.


Publicerat

i

,

sorterad som


Instagramification: Making sure millenials and Gen Zers have a reason to come into… stores with state-of-the-art interior design as a backdrop to artsy Instagram posts. Persuading them to buy is step two.

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *