Bok om sociala medier

Sociala medier för styrelser

De flesta företag och organisationer har förstått och anammat digitala kanaler i sin kommunikation. Men den digitala kompetensen har inte ännu letat sig in i styrelserummet. Det är hög tid för det.

Utvecklingen i sociala medier har både skapat och driver digitala och analoga beteenden. Dessa beteenden finns i alla målgrupper och påverkar inte enbart företags eller organisationers sätt att kommunicera utan även affären.

Sociala medier för styrelserÄven om styrelsens uppgift inte är att engagera sig i det operativa arbetet måste man som styrelseledamot kunna ställa de rätta frågorna, säkerställa resurser och strukturer inom bolaget för att skapa de bästa förutsättningarna för att göra företaget eller organisationen framgångsrik.

Med boken sociala medier för styrelser vill vi hjälpa dig som är verksam i en styrelse till en ökad förståelse för hur de sociala kanalerna fungerar, hur de påverkar medielandskapet och hur de driver beteenden som påverkar din verksamhet.

Boken är skriven av Karin Bäcklund och Heidi Wold. Om du engagerat dig med marknadsföring i sociala medier eller varit på några av de sociala medier-evenemang som arrangeras i Stockholm är det stor chans att du fått träffa dessa två glada, sociala, författare.

Karin Bäcklund är digital strateg på kommunikationsbyrån Springtime. Hon är även kursledare för Digital kommunikation Online på Berghs School of Communication, sitter med i ledningsgruppen för Nackademins utbildning ”Digital strateg” och är en flitigt anlitad föreläsare inom sociala medier.

Heidi Wold är kommunikationschef Sverige på Scandic Hotels, och har tidigare arbetat som rådgivare och digital specialist på bland annat kommunikationsbyråerna JKLGROUP och MSLGROUP.

Dela på:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *