Problemet med Facebooks räckvidd

Det här är en video om Facebook och räckvidden för användare och företag på 7 minuter som är värd varje minut. Derek Muller har en riktigt bra poäng hur Facebook ”tvingar” oss användare att betala för att nå vår målgrupp, som redan valt att lyssna på oss.

Problemet med Facebooks räckvidd - Derek Muller

Derek: Facebook is a complex ecosystem of individuals, creators, brands and advertisers, but I don’t think it serves any of these groups particularly well because its top priority is to make money. Now, I don’t think making money is a bad thing, in fact I hope to make some myself. The problem is the only way Facebook has found to make money is by treating all entities on the site as advertisers and charging them to share their content.

Framförallt så har Derek ganska enkelt och bra sammanfattat sina tankar kring räckvidd med: Facebook stands in contrast to other social media like Twitter, YouTube, and Instagram where all content is shared with all followers.

Jag är nyfiken på vad du tycker om Facebook som ständigt driver sina användarna till att betala för synlighet?

Lär dig analysera, publicera, annonsera med hjälp av Facebook guiden. En gratis guide om Facebook som uppdateras ständigt med nya resurser. Vill du prenumerera på bloggen om sociala medier? Här är RSS-länken.
Dela på:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *