Boken om sociala medier (Gilla!) av Brit Stakston

Arbetar du med sociala medier och behöver få en annan persons syn på det digital landskapen? Gilla! boken om sociala medier handlar om kommunikation i en digital samtid och vänder sig till alla som arbetar med förändring och försöker att skapa ett bättre samhälle. ”Gilla! – Dela engagemang, passion och kunskap i sociala medier” ger konkreta tips om hur organisationer kan arbeta med sociala medier för att nå ut med sina budskap och ta tillvara på engagemang som finns bland människor.

Boken om sociala medier - Gilla!

Författaren av Gilla! boken är Brit Stakston, mediastrateg på JMW kommunikation och känd från bland annat TV, Twitter och bloggosfären.

Hur ska man som organisation förhålla sig till den utveckling som sker inom sociala medier? Vilka strategier borde man ha och hur förankrar man detta internt? Hur ska man se och bemöta det engagemang som synliggörs på Facebook och på bloggar? Det är många som går och funderar på dessa frågor och Gilla! ger svaren. Boken har mängder av referenser till aktuella händelser och kampanjer och kommer att inspirera er att sätta igång ert digitala arbete.

Köp boken på Adlibris för 230 kr

”Jag kommer fram till jul att arrangera små sessioner kring olika sociala medier fenomen eller webbplatser eller tjänster. Allt för att sprida kunskap. Något som Brit också nämner som en kritisk framgångsfaktor för organisationer och för min del för att förflytta en del kollegor en bit närmre digitala värderingar.” – Nina Boel

Vilken är din favoritbok om sociala medier?

Dela på:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *